Plan for markedsføring

Markedsføringen kommer til at bestå af flg:

  • 4000 stk. A6 Postkort med invitation til at besøge 5762 i pinsen. Vi vil gerne have dem uddelt lokalt – og gerne til alle 2300 husstande (vi er omkr. 5500 borgere). Vi fordeler derfor området i omkring 30-40 ruter og beder jer medlemmer om at fordele sig på ruterne. Vi starter på uddelingen af postkort efter d. 15. april, mhp at have dem uddelt senest 15. maj.
  • Hver deltager/virksomhed får et antal egne postkort, omk. 10-15 stk. til eget brug. Her kan du underskrive invitationen med dit navn og invitere nogen uden for området til arrangementet.
  • Evt. overskydende postkort, omkring 1000 stk. fordeles til relevante offentlige steder lokalt/Svendborg by – Langeland/Tåsinge m.fl.
  • Hjemmeside www.åbnedøre5762.dk. Her fortælles om foreningen og arrangementet, og her kan man se program for pinsens aktiviter. Vi laver Åbne Døre program på web, i katalog og evt. som løst gratis A4ark. Vi deler program- indholdet op, så der bliver to programmer: Et program med de fælles aktiviteter, fx fredag aften en festlig åbning i Krosalen 19-21. Og et program med tidsbestemte aktiviteter på besøgsstederne: måske har du som deltager ideer til aktiviteter, der skal skydes af på klokkeslæt, fx musikalsk underholdning eller workshops/oplæg. Dine tidsbestemte aktiviteter på besøgstedet er velkomne i programmet for besøgssteder.
  • Digitale kalendere: Udover vores egen kalender og web forsøger vi at holde hjemmesiden www.5762.dk á jour med de vigtigste programpunkter, ligesom vi forsøger at holde os synlige i Kulturkalenderen mv.
  • Vi udgiver 2-5 pressemeddelelser undervejs og op til pinse.
  • Vi udgiver et pænt A5-katalog på 40-50 sider, der indeholder en halv sides beskrivelse pr. deltager, velkomst og program kort over besøgssteder og en del annoncer. Kataloget udgives i ugen op til pinse og kan købes i Krosalen. Pris pr. stk. 10,- kr.
  • Vi udgiver en folder, der også kan bruges som plakat og kort, såfremt vi kan skaffe penge til dette. Alternativt producerer vi en A3- eller A4-plakat til ophæng 2-3 uger før pinse og et A3-kort, der kan afhentes gratis i Krosalen i ugen op til pinse. (PS: Billeder til plakat udvælges af grafiker ud fra det deltagermateriale, der er modtaget til katalogproduktionen på det givne produktionstidspunkt).
  • Vi laver en digital udgave af invitationen, som medlemmer kan sende rundt i deres netværk omkring d. 12-15 maj.
  • Vi har oprettet en side på Facebook, Åbne Døre5762.dk, hvor vi vil forsøge at udnytte det sociale netværk til at skabe opmærksomhed omkring arrangementet. Her vil vi offentliggøre programpunkter, og efter ønske deltagernes reklamesider – når de er klar! 

Her er vejledning til markedsføring – hvad du SKAL gøre


Her er tip til hvad du KAN gøre

...for at styrke foreningen, arrangementet og gøre Åbne Døre 5762 til en god
oplevelse for alle medvirkende:

  • Deltag så vidt muligt i netværksmøder, hvor vi koordinerer og planlægger
  • Hold dig opdateret og læs nyhedsbrevene – skriv evt. selv et indlæg og send det til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., der vil sørge for at få det med i næste udsendelse
  • Giv dit besyv med og del dine ideer og inspiration, når du kan
  • Deltag i arbejdsopgaver, når du kan - tjek listen over praktiske udvalg på hjemmesiden, eller spørg tovholdere eller formand hvor din hjælp kan bruges
  • Tag initiativ, hvor du kan – vi bygger mens vi går vejen - så afprøv dine ideer
  • Kom med input til relevante fonde og sponsorer, måske har du kendskab til en særlig fond eller kender en virksomhed, du tror vil være velvilligt indstillet til projektet? Så kontakt Helle Schaumann på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
  • Inviter dine venner, familie og øvrige netværk fra nær og fjern, så vi kan få mange gæster
  • Inspirer dine egne gæster til at besøge flere steder og til at slå et smut forbi Krosalen i pinsen.

Vi ved at alle deltager med hvad de kan og har tid til, og al synergi er velkommen!

Ved spørgsmål omkring markedsføringens detaljer kan Tina Kragh Rusfort, næstformand og indehaver af Courage Design kontaktes på tlf. 2347 3149 indtil d. 18. april. Herefter vil der være mulighed for at spørge en praktikant – Morten Hansen - på Courage Design. Han kan kontaktes på mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.tet" data-mce-href="mailto:Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.tet">Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Downloads

Download denne vejledning som PDF her:

 

Download wordskabelon for bidrag til kataloget her: